Cup of Poland 2025

Cup of Poland 2025

Za nami trzecia edycja zawodów Cup of Poland - wydarzenia, które połączyło miłośników kawy, branżę HoReCa i profesjonalnych sędziów. W tym roku, po raz pierwszy, do rywalizacji dołączyły także zagraniczne marki kawy w ramach nowej kategorii - Cup of Poland International.

W tegorocznej edycji Cup of Poland, w głosowaniu publiczności, czyli w kategorii Public Choice, bezkonkurencyjna okazała się Spółdzielcza Palarnia Kawy. W kategorii Customer Choice, przeznaczonej dla gości z branży, zwyciężyła palarnia Audun Coffee, a Professional Choice, czyli ocenę profesjonalnych sędziów, wygrała marka the White Bear Coffee.

Nowością w tym roku była międzynarodowa odsłona wydarzenia - Cup of Poland International. Tu również przyznano tytuły w dwóch kategoriach: najlepszą kawą w opinii publiczności został blend Brazylia Dark przygotowany przez palarnię Lokalna Pržionica Kave, natomiast branżowi goście w kategorii Customer Choice najwyżej ocenili mieszankę Belvedere spod szyldu Julius Meinl.

- Kultura picia kawy w Polsce ma się coraz lepiej - rośnie świadomość, wymagania, ale też liczba świetnych palarni, które chcą się sprawdzać w tej formie rywalizacji. Cup of Poland pokazuje, że kawa to już nie tylko napój - to część stylu życia i coraz częściej przemyślany wybór. Cieszymy się z rosnącej frekwencji i zainteresowania - wierzę, że za rok będzie nas jeszcze więcej - podsumowuje Andrzej Zych, pomysłodawca i organizator zawodów.