KDS dla Dotykačka: Usprawnij pracę kuchni i obsługi w dniach przedświątecznego oraz sylwestrowego szczytu w swojej restauracji

KDS dla Dotykačka: Usprawnij pracę kuchni i obsługi w dniach przedświątecznego oraz sylwestrowego szczytu w swojej restauracji

Opierając się na życiowym doświadczeniu, można śmiało założyć, że niemal każdy gość baru lub restauracji choć raz otrzymał nie to, co zamawiał... lub nawet jego zamówienie nie zostało nigdy zrealizowane. Trudno za to winić jedynie obsługę lub kuchnię - często przyczyną jest natłok zamówień, wadliwa komunikacja czy wreszcie nieodpowiednia organizacja pracy kuchni i wydawki. Twórcy systemów POS starają się pomóc w rozwiązaniu tych problemów, wyposażając swoje programy w funkcjonalności usprawniające i automatyzujące pracę biznesów gastronomicznych na każdym etapie ich działania - wykraczając daleko poza pierwotną funkcję rejestracji sprzedaży.

System POS Dotykačka - wyposażony już w takie funkcjonalności jak Mapa Stołów, Rezerwacje czy Mobilny Kelner - wzbogacił się o integrację z systemem ekranów kuchennych, czyli KDS. W pełnej wersji Pro, zintegrowany graficzny system obsługi zamówień w lokalach gastronomicznych składa się z ekranu kuchni oraz ekranów dla obsługi i dla gości, a także z serwera KDS, zarządzającego komunikacją wszystkimi ekranami, niezależnie od systemu POS.

Ekran kucharza wyświetla listę zamówień oraz informuje o czasie ich realizacji. Dania mogą być wydawane pojedynczo lub jako całe zamówienie. KDS Pro dla Dotykačka umożliwia nie tylko kontrolę kolejności realizacji, ale także optymalizuje pracę kuchni. Dzięki podglądowi wszystkich zamówień w kolejce, kucharz może od razu przygotować więcej tych samych dań. Zamówienia mogą także być dzielone na kilka stanowisk - na przykład na kuchnię ciepłą, kuchnię zimną, cukiernię lub bar.

Skąd Ekran kucharza bierze informację o zamówieniach? Z serwera KDS - będącego w rzeczywistości miniaturowym, bezobsługowym komputerem - który pobiera informacje o zamówieniach z systemu POS, natychmiast po ich przyjęciu przez obsługę lub nawet po złożeniu w ich w kiosku Dotykačka przez samych klientów.

Ekran wydawki - na pierwszy rzut oka podobny do Ekranu kucharza - również wyświetla listę zamówień w kolejce i pokazuje, które z nich kuchnia oznaczyła jako gotowe do wydania. Czytelna, graficzna informacja usprawnia zarówno komunikację z kuchnią, jak i obsługę klientów. Każde danie znajdzie swojego właściciela praktycznie natychmiast po przygotowaniu.

Ekranem gościa z pewnością będą zainteresowani właściciele i managerowie lokali z samoobsługą. Klient, po opłaceniu zamówienia, otrzymuje paragon z numerem. Ten sam numer wyświetla się na ekranie - im większy, tym lepszy - zainstalowanym w sali lub w ogródku. Gdy numer przeskakuje z kolumny "w przygotowaniu" do kolumny "do odbioru" klient wie, że może odebrać swoje zamówienie.

Ile kosztuje rozwiązanie KDS dla Dotykačka? Kompletne rozwiązanie KDS Pro dla Dotykačka składa się z oprogramowania oraz z niezbędnego sprzętu. Licencja na oprogramowanie KDS jest dostępna w modelu abonamentowym - można za nią płacić tylko wtedy, gdy lokal rzeczywiście z niej korzysta. Standardowa cena abonamentu wynosi 149 zł netto miesięcznie, jednak do końca 2024 roku jest objęta promocyjną obniżką do 99 zł netto miesięcznie. Przy opłaceniu abonament za wybrany okres z góry, istnieje możliwość otrzymania rabatu o wartości od 10% do nawet 30%.

Warto także pamiętać, że rozwiązanie KDS Pro dla Dotykačka ma charakter modułowy, więc jeśli lokal gastronomiczny nie oferuje samoobsługi, może z Ekranu gościa zwyczajnie zrezygnować. Natomiast dla lokali, które chciałyby jedynie usprawnić pracę kuchni i zautomatyzować proces przekazywania informacji o zamówieniach do realizacji, jest przygotowywana wersja KDS One, nie wymagająca serwera, funkcjonującą tylko jako Ekran kucharza. Rozwiązanie KDS One dla Dotykačka jest już dostępne komercyjnie. Cena licencji na KDS One została ustalona na 69 zł netto miesięcznie, jednak do końca roku jest ona o 10 zł netto niższa.

Tekst powstał przy współpracy z Ornago Sp. z o.o.