Projektowanie karty alkoholi

Projektowanie karty alkoholi

Proces tworzenia karty koktajlowej oraz alkoholi najlepiej przedstawi opis kolejnych etapów tworzenia takiego menu. Od czego należy zacząć projektowanie karty?

Karta szyta na miarę

Jednym z podstawowych elementów rozpoczęcia pracy nad menu w lokalu jest określenie grupy docelowej odbiorców. To oznacza, że musimy dobrze poznać otaczający nas rynek. Warto zadać sobie pytanie, czym wyróżnia się nasza grupa docelowa, kto będzie kupował dane produkty, w jakim wieku są to ludzie i czego oczekują od naszego lokalu. Jeżeli tworzysz menu koktajlowe dla restauracji street foodowej, nie musisz stawiać na rozwijanie segmentów super premium ? w takim przypadku skupiłbym się na autentyczności i spójności produktów z charakterem miejsca i rodzajem serwowanej kuchni. Z kolei w przypadku lobby baru pięciogwiazdkowego hotelu dobrym pomysłem jest rozwinięcie marek alkoholowych w jakości premium i super premium, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że to właśnie te produkty będą interesowały naszego odbiorcę. Zawsze musimy pamiętać o tym, by kartą którą tworzymy nie spełniała jedynie naszych ambicji i zachcianek, a obiektywnie przyjrzeć się temu, czego mogą oczekiwać ludzie, którzy będą korzystali z naszej oferty.

Charakter miejsca

Skład naszej karty będzie zależał nie tylko od charakteru miejsca, kuchni, którą serwujemy, ale i od całokształtu konceptu. Lokalność również jest tu aspektem wartym poświęcenia naszej pracy. Współpraca z ?lokalsami? to ceniony aspekt zwłaszcza w mniejszym mieście. Wiem to z własnego doświadczenia. Dlatego dobrze wiedzieć, co ma do zaoferowania nasz region. Wtedy, składając poszczególne receptury, możemy wpleść w nie lokalne składniki, wykorzystując ten fakt w późniejszym etapie promocji obiektu.

CAŁY ARTYKUŁ >KLIKNIJ TUTAJ<

autor: Damian Deptuła