Wigilijny stół dla ponad 25 tysięcy osób

Wigilijny stół dla ponad 25 tysięcy osób

Zbliżająca się Gwiazdka to czas, w którym szczególnie mocno odczuwamy potrzebę dzielenia się dobrem i pomagania tym, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej. Caritas i Selgros łączą siły w ramach ogólnopolskiej akcji pomocowej Wigilia Caritas. Przy wspólnym stole zasiądzie ponad 25,000 osób potrzebujących.

Boże Narodzenie to wyjątkowy czas, który przypomina nam o znaczeniu wspólnoty i troski o drugiego człowieka. Selgros od ponad dwóch dekad angażuje się w ogólnopolską akcję Wigilia Caritas. Jej celem jest otoczenie życzliwością ludzi starszych, chorych, bezdomnych i w trudnej sytuacji życiowej.

W 2024 roku te wyjątkowe grudniowe spotkania odbędą się w 90 polskich miastach gromadząc ponad 25 000 osób. Największe spotkania odbędą się w Bydgoszczy, Radomiu i Poznaniu, gdzie organizatorzy spodziewają się łącznie niemal 5 000 uczestników.

Dzięki tej współpracy na stołach pojawi się m.in. 7,5 tony karpia, niemal 3,5 tony kapusty kiszonej i 50 tysięcy litrów napojów.

- Wigilia to coś więcej niż ciepły posiłek. To czas, który pozwala zapomnieć o trudach codzienności, poczuć wspólnotę i bliskość drugiego człowieka. Dzięki wsparciu Selgros, Miasta Poznań i pozostałych darczyńców możemy nie tylko przygotować tradycyjne potrawy, ale również doświadczyć Bożego Narodzenia i stworzyć atmosferę pełną ciepła i nadziei - podkreśla dyrektor Caritas Archidiecezji Poznańskiej ks. Karol Maciejak.

Akcja pokazuje, jak solidarność i współpraca może realnie poprawić codzienność osób w trudnej sytuacji.

- Święta to czas, który przypomina nam, jak ważne jest wsparcie i solidarność wobec tych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji. Współpraca z Caritas pozwala nam nie tylko robić to, na czym znamy się najlepiej, czyli dostarczyć niezbędne produkty, ale przede wszystkim stać się częścią inicjatywy, która buduje wspólnotę i daje nadzieję na lepsze jutro. To dla nas zaszczyt, że możemy uczestniczyć w tym wyjątkowym projekcie już od tylu lat - mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor Działu Marketingu Selgros.

Jak podkreślają organizatorzy, ta inicjatywa to więcej niż jednorazowa pomoc - to inspiracja, jak ważna jest troska o drugiego człowieka.