Żółte kartki dla niewychowanych gości
Właściciele restauracji w Kopenhadze twierdzą, że znaleźli sposób na aroganckich gości. Od teraz klienci, którzy źle się zachowują, będą otrzymywać od obsługi ostrzeżenia w postaci żółtych kartek. Restauratorzy liczą, że nowy system złagodzi zachowanie niektórych gości.
Jak informuje portal rp.pl, wiele kopenhaskich restauracji wprowadziło innowacyjny sposób na uporanie się z aroganckimi gośćmi. Metoda polega na przyznawaniu symbolicznych żółtych kartek osobom, które nieodpowiednio się zachowują. To forma ostrzeżenia, które prowadzi do wyproszenia z lokalu, jeśli zachowanie gościa nie poprawi się.
Jak działa przyznawanie gościom żółtych kartek? Mając do czynienia z gościem, który zachowuje się niezgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami kultury, kelner informuje o tym menedżera restauracji, następnie na stoliku niegrzecznego gościa ląduje żółta kartka jako sygnał ostrzegawczy, że jego zachowanie jest niestosowne i powinien je zmienić. Jeżeli gość nie reaguje na ten znak i w dalszym ciągu naprzykrza się obsłudze lub innym klientom, inicjatywę przejmuje menedżer lokalu. Podchodzi do stolika i prosi gościa o opuszczenie restauracji.
Popularne w branży gastronomicznej stwierdzenie, zgodnie z którym ?klient ma zawsze rację? w większości miejsc straciło rację bytu. Coraz więcej restauracji dostrzega potrzebę zadbania nie tylko o komfort gości, ale również pracowników. Menedżerowie restauracji zdają sobie sprawę, że wysoki poziom obsługi gości nie może odbywać się kosztem zdrowia psychicznego czy bezpieczeństwa personelu.
Jako pierwsza żółte kartki dla niegrzecznych gości wprowadziła kopenhaska sieć restauracji fOOeels. Celem tej inicjatywy było promowanie kulturalnego zachowania wśród gości, a także lepsze traktowanie obsługi.
Źródło: rp.pl